Primaria Alba Iulia vrea ca Printul Charles sa devina „print de Transilvania”

12 April 2017 15:570 comments

Cel puţin „inedită” este propunerea prin care Primăria Alba Iulia îi propune Prinţului Charles al Ţării Galilor să devină şi prinţ al……. Transilvaniei.

Un comunicat al primăriei Alba Iulia spune că: „Primăria Alba Iulia, capitala istorică a Transilvaniei, a lansat o invitație inedită Prințului Charles de Wales al Marii Britanii de a vizita oraşul şi de a primi titlul onorific de „Prince of Transylvania”.
Inițiativa este marcată de o campanie neconvențională destinată convingerii Alteţei Sale Regale de a da curs invitației. Această decizie vine ca urmare a activității constante a Prinţului de Wales de a promova în lume turismul românesc și regiunea Transilvaniei, în mod special.
Prințul Charles al Marii Britanii este una dintre personalitățile marcante la nivel internațional care și-au declarat în repetate rânduri afecțiunea față de România, transformându-se astfel, de-a lungul anilor, într-un real ambasadoralturismului românesc în lume. De la prima sa vizită în 1998, Prințul Charles a vorbit adesea în cuvinte elogioase despre România, cultura, oamenii și locurile extraordinare pe care le-a descoperit în țara noastră. Prințul de Wales a renovat mai multe case vechi din Transilvania și a lansat peste 12 proiecte caritabile în regiune, proiecte care încurajează protecția mediului, agricultura bio și dezvoltarea sustenabilă.
Acest titlu onorific vine în semn de apreciere pentru dedicarea și prețuirea onestă demonstrate de Alteța Sa Regală a Marii Britanii față de regiunea Transilvania. Titlul face referire și la relația dintre moștenitorul tronului britanic și Vlad Țepeș, cu care Prințul de Wales a declarat că se înrudește pe linia genealogică a stră-străbunicii sale, Regina Maria. „Am Transilvania în sânge”, glumea Alteţa Sa Regală cu ocazia unei vizite anterioare în România”.

Primăria Alba Iulia s-a adresat Prinţului Charles cu aceste cuvinte… inedite: „Alteța voastră, știm cât de mult iubiți Transilvania. A devenit pentru dumneavoastră a doua casă și ați devenit cel mai important ambasador al acestei regiuni. Mai mult decât atât, adesea ați menționat că aveți rădăcini în Transilvania și că linia genealogică vă leagă de Vlad Țepeş, prințul născut în această regiune. De vreme ce iubiți Transilvania atât de mult, ne gândeam: cum ar fi dacă în loc de „Prințul de Wales” ați fi cunoscut de acum încolo ca „Prinț de Wales şi Transilvania”. Trebuie să recunoașteți că „Charles, Prinț de Wales şi Transilvania” sună bine, plus că e un excelent mod de a începe o conversație”.

Se pare că prinţul Charles a acceptat invitaţia de a vizita oraşul Alba Iulia, fără a accepta şi… titlul oferit de primăria Alba Iulia.

„Evident că un oraș românesc nu poate acorda titluri regale; scrisoarea deschisă fiind concepută într-o manieră degajată încât să fie evidentă nota umoristică, dar subliniind în același timp că oferta de a vizita orașul e serioasă.

Alba Iulia este capitala istorică a Transilvaniei – era de asemenea normal ca Alba Iulia, primul brand de oraș din Romania, să catalizeze energiile unui brand turistic regional. Inițiative de tipul acesta sunt menite să atragă atenția într-un mod creativ asupra unor stări de fapt. Stare de fapt este că noi am depus eforturi constante pentru a crește orașul, atât pentru localnici, cât și pentru turiști. Stare de fapt este și interesul Prințului Charles pentru țara noastră și pentru Transilvania, în mod deosebit.

Desigur, ne-am bucura că Prințul Charles să atragă atenția potențialilor investitori asupra orașului Alba Iulia și mai ales asupra Palatul Principilor Transilvaniei din Alba Iulia, a cărui resturare are nevoie de investiții majore pentru a-l reda cu totul orașului.

Alba Iulia este astăzi un oraș al premierelor, care și-a asumat rolul de avangardă în marketingul de oraș și management performant: primul oraș cu un manual de brand, primul oraș cu o strategie pe termen lung, primul oraș care lansează un kit complet pentru turiștii străini (aplicație de mobil, website, media socială, infokioskuri), primul oraș românesc cu un parteneriat special cu Banca Mondială, primul oraș românesc care primește rating de la una din cele trei mari institute globale de audit, primul proiect de Smart City din România și singurul oraș din Europa de Sud-Est invitată in programul „City Logo” al Uniunii Europene” pentru orașe cu marketing urban avansat”, se mai spune în comunicatul Primăriei Alba Iulia scris într-o notă cam prea… umoristică.

Mai multe informații pe http://www.transylvaniabeyond.com/princecharles şi http://www.visitalbaiulia.com/

 

foto: www.touringromania.com

 

Tags:

Leave a Reply


Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com