Consilierii liberali din Alba Iulia vor iniţia un proiect prin care vor monitorizarea atentă a activităţii STP

17 April 2013 15:590 comments

liberali

Disputa dintre consilierii liberali şi STP Alba Iulia continuă. După ce în ultima şedinţă de CL a municipiului Alba Iulia aceştia s-au declarat total nemulţumiţi de faptul că municipiul Alba Iulia plăteşte prin intermediul AIDA TL o contribuţie de 14.575.471 de lei in acest an către STP, controversa continuă. Aceştia au spus, din nou, că transportul public din Alba Iulia, est unul foarte scump pe care municipalitatea în curând nu-l va mai putea susţine. În cadrul unei conferinţe de presă consilieri liberali, Simone Albani, Gabriel Pleşa, Vasile Petric şi Daniel Zdrânc au declarat faptul că vor iniţia un proiect de hotărâre prin care activitatea STP să fie atent monitorizată.
“Avem un transport public foarte scump. Suma pe care ne-a cerut-o STP-ul în acest an este de 18 milioane de lei, noi din buget am aprobat mult mai puţin, adică suma de 12 milioane dintre care 5 milioane i-am plătit pentru că au fost datorie de anul trecut, mai rămân disponibili 7 milioane pentru anul acesta. Asta înseamnă că mai putem acoperi cheltuielile până în luna mai. După luna mai nu mai avem resurse financiare să continuăm cu transportul public. Împreună cu colegii liberali pregătim patru amendamente, despre care am discutat şi în şedinţa de consiliu. Primul ar fi un existe un supervizor din partea primăriei care să verifice achiziţile pe care le face STP-ul, pentru că avem cheltuieli enorme în achiziţii şi o persoană să verifice combustibilul consumat şi dacă piesele de schimb, ale caror costuri noi le suportăm, trebuie toate folosite. Adică, vă repet, avem aproximativ 2 milioane de lei pentru piese de schimb când aproape toate maşinile sunt noi, este o valoare foarte mare.
Un alt amendament este acela de a verifica toate traseele, lungimea lor, timpul lor cu care se repetă şi eficienţa. Sunt şi astăzi maşini care circulă cu doi -trei călători sau goale, sunt momente în care sunt trei patru autobuze în aceiaşi staţie. Al treilea amendament este acela de verificare a amortizări. va dau un exemplu Dacă STP cumpără un autobuz de 100.000 euro acesta vine amortizat in acest moment în cinci ani de zile. Asta înseamnă că noi datorăm la STP 20.000 de euro pe an pentru ca să i se scoată lui investiţia făcută. Noi am cerut amortizarea în opt ani de zile pentru a fi costurile mai mici dar ei au băgat acest lucru în cinci ani de zile. Legea permite minim patru ani maxim opt ani pentru amortizări şi dacă sunt bani publici sunt de părere că trebuie să mergem pe perioada maximă. Numai pe amortizare plătim şase milioane de lei pe an. Şi în ultimul rînd trebuie modificat caietul de sarcini care este foarte prost făcut. E adevărat, astăzi STP-ul circulă cum i se cere pe caietul de sarcini dar acesta se pare că nu e făcut pentru albaiulieni ci pentru altcineva”.
Potrivit consilierilor, cheltuielile totale ale STP se ridică pe an la suma totală de aproape 24 de milioane de lei, din care administraţia locală subvenţionează 18 milioane lei.
La rândul său Gabriel Pleşa a declarat: ”Nu mai suntem de acord să se meargă cu aceste costuri pentru transportul public din Alba Iulia. Trebuie să dăm, bineînţeles, datoria ce o avem acum dar după aceea trebuie modificat costul acestui transport pe lunile următoare(…) Ne putem trezi să nu mai avem bani să plătim acest transport(…) Cea mai mare cheltuială din bugetul local este cea cu transportul public. Sunt profund dezamăgit că în ultima şedinţă de CL Alba Iulia respectivul proiect a trecut până la urmă cu concursul a doi colegi din USL, consilieri PSD, Vasile Crişan şi Ovidiu Jidveian. Am avut discuţiii înainte de şedinţă, aţi văzut că mulţi nu ne-am opus ci ne-am abţinut conştienţi că subvenţia este necesară pentru pensionari, persoane cu venituri mici, invalizi dar nu la aceste costuri. Le-am spus celor doi colegii că sunt dezamăgit de votul lor…”

Leave a Reply


Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com