DGFP Alba va verfica 24 de primării şi CJ Alba. Vor fi verificate evidenţele arieratelor în valoare de 27.123.000 lei
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Alba informează că în Monitorul Oficial nr. 104/21.02.2013 a fost publicat OMFP nr. 241/2013 privind împuternicirea personalului direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a mun. Bucureşti în vederea efectuării unor verificări cu privire la arieratele şi plăţile restante înregistrate de unităţile/subdiviziunile administrativ teritoriale.
Pentru ducerea la îndeplinire a acestor prevederi, în cadrul DGFP Alba au fost constituie, prin decizie a directorului executiv, Maria Iacob, 5 echipe de control, din personal din cadrul structurilor de inspecţie economico-financiară, audit public intern şi al compartimentului de control.
La nivelul judeţului Alba vor fi verificate 25 de unităţi administrativ-teritoriale, pentru un total plăţi restante de 27.123.000 lei. Cele 25 de unităţi administrativ teritoriale sunt Consiliul Judeţean Alba şi primăriile din Alba Iulia, Zlatna, Abrud, Cîmpeni, Ocna Mureş, Scărişoara, Albac, Almaşu Mare, Arieşeni, Bucium, Cergău, Ceru Băcăinţi, Ighiu, Meteş, Miraslău, Ocoliş, Ohaba, Rădeşti, Râmeţ, Roşia de Secaş, Săliştea, Şibot, Vidra, Vinţu de Jos.
Verificările la nivelul unităţilor/subdiviziunilor administrativ teritoriale se desfăşoară în perioada 25 – 28 februarie a.c. şi vizează următoarele aspecte:
-evidenţierea corectă a arieratelor ( plăţile restante mai mari de 90 de zile) înregistrate în contabilitatea acestora la data de 31 ianuarie 2013;
– evidenţierea corectă a plăţilor restante, cu o vechime cuprinsă între 1 şi 90 de zile, înregistrate în contabilitatea acestora la data de 31 ianuarie 2013.
În cazul în care, în urma verificărilor efectuate conform prevederilor de mai sus, la o unitate/ subdiviziune administrativ teritorială se constată o creştere cu peste 20% a arieratelor în sold la 31 decembrie 2013 fată de 31 decembrie 2012, se va solicita Activităţii de Inspecţie Fiscală din cadrul structurilor ANAF competente efectuarea de controale încrucişate la furnizorii de bunuri, prestatorii de servicii şi executanţii de lucrări care au de primit de la autorităţile administraţiei publice locale sume ce au devenit arierate în luna ianuarie 2013.
Rezultatele verificării şi măsurile de reducere a arieratelor şi a plăţilor restante, identificate şi propuse de fiecare ordonator principal de credite pentru activitatea proprie şi activitatea instituţiilor subordonate, inclusiv prin contracte de împrumuturi în condiţiile prevederilor OUG nr.3/2013 privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate în economie, alte măsuri financiare, precum şi modificarea unor acte normative, vor fi consemnate în procesele- verbale de constatare.
Procesele- verbale de constatare ce vor fi întocmite de echipele de control se centralizează la nivelul DGFP Alba, întocmindu-se “Situaţia centralizată”, care va fi transmisă până la data de 5 martie la MFP – Direcţia Generală de Sinteză a Politicilor Bugetare.