FLORIN ROMAN: Schimbarea traseului autostrăzii Sebeş-Turda în zona Oarda nu este posibilă
Luni în cadrul unei conferinţe de presă, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba, Florin Roman a făcut din nou precizări în ce priveşte autostrada Sebeş-Turda. Florin Roman a făcut o comparaţie între proiectul drumului expres Sebeş-Turda din 2008 şi cel al autostrăzii Sebeş-Turda din 2013.
Astfel în 2008 proiectul drumului expres avea aviz favorabil de la Primăria Alba Iulia, ce permitea demolarea a nouă case în Oarda, avea avize de la toate primăriile pe unde urma să treacă drumul, avea certificat de urbanism de la Consiliul Judeţean, urma să fie făcut din bani publici dar studiul de fezabilitate a fost abondonat din lipsă de fonduri.
În 2013, a spus Florin Roman, proiectul drumului expres Sebeş-Turda a fost transformat în autostradă, are aviz favorabil primit de la Primăria Alba Iulia pentru dărâmarea a doar două case la Oarda de Sus ca urmare a modificării proiectului(în acest aviz nu se face referire Oarda de Sus ci la cele două noduri pe care le va avea Alba Iulia la viitoarea autostradă) şi are ca în 2008 avize de la primării, certificat de urbanism de la CJ Alba dar o mare diferenţă este că această lucrare va fi finanţată în proporţie de 85% din fonduri europene iar acum se lucră la reactualizarea Studiului de Fezabilitate.
În ce priveşte problema Oarda de Sus, Florin Roman a mai adăugat că solicitarea oamenilor de muta traseul viitoarei autostrăzi în afara cartierului a primit aviz negativ din cauza a trei aspecte, după ce s-a făcut o simulare a ceea ce însemna această cerere.
Motivele pentru care a fost respinsă sunt: De ordin financiar şi anume mutarea traseului în afara localităţii Oarda ar fi însemnat costuri suplimentare de 128 milioane euro pentru că trebuiau construite încă trei tunele şi un viaduct; al doilea motiv este acela că zona cerută ca să fie mutată autostrada este protejată prin lege iar al treilea motiv este faptul că că prin modificarea legii mediului şi vecinătaţii, aceasta le impune acest traseu. Roman a spus că se vor lua toate măsurile pentru ca ordenii să nu fie afectaţi de această autostradă prin instalarea de panouri fonice şi perdele chimice de cea mai bună calitate.
„ Această autostradă, Sebeş-Turda, este şansa judeţului Alba de ieşii din izolarea economică în care este. Văd că nimeni nu spune şi de beneficiile pe care le aduce autostrada care înseamnă ca la fiecare euro investit câştigăm 10.” a concluzionat vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman.
În ce priveşte subiectul Ocna Mureş, Florin Romana a adăgat că a reuşit împreună cu preşedintele CJ Alba, Ion Dumitrel şi primarul din Ocna Mureş, Silviu Vinţeler, să-i convingă pe cei de la CNADR de necesitate ca Ocna Mureş să aibă la Decea, urcare şi coborâre pe autostradă din trei motive: în proiectul din 2008 era nod de acces la drumul expres pentru Ocna Mureş, autostrada va face legătura prin Ocna Mureş de Târgu Mureş via Luduş iar al treilea motiv este acela că 40.000 de oameni din această zonă nu puteau fi lăsaţi să nu aibă acces la autostradă. Vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman a spus că dacă totul va merge conform planului cel târziu în primăvara anului viitor vor începe lucrările la acest obiectiv.
22:49
autostrada este foarte importanta pentru judet iar dm. florin roman cred ca a explicat si incearca sa explice destul de bine toate detaliile:)