Florin Roman: Un punct de vedere personal: Acest traseu nu va mai fi modificat, ci vor fi doar mici corecţii
Florin Roman, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba, a prezentat ultima variantă de traseu pentru autostrada Sebeş-Turda.
„La Alba Iulia o primă modificare: la inelul de sud, la solicitarea Primăriei va fi o modificare: o bretea modificată. Inelul de nord se face la solicitarea CJ Alba. Va fi o bretea care va ieşi pe DN 74 între Miceşti-Şard; va ocoli Alba Iulia, ajungând la inelul de sud.
Se menţine nodul de la intrarea în Teiuş.
O altă modificare va fi la Mirăslău, la km 53-54: nodul de aici asigură ieşirea la autostradă a 40.000 de de locuitori, este vorba de locuitorii din Mirăslău, Unirea, Lunca Mureş, Ocna Mureş; de asemenea se face o legătură pentru cei care doresc să meargă spre Luduş-Tg.Mureş.
Un punct de vedere personal: acest traseu nu va mai fi modificat, vor fi doar câteva corecţii!”, a declarat Florin Roman.
„La Oarda în urma întâlnirii cu locuitorii, le-am explicat de ce nu poate fi ocolită localitatea. Noi am cerut o proetejare de calitate europeană pentru cei care vor fi lângă autostradă; va fi un sistem protecţie fonică şi chimică. Vreau să le spun oamenilor că dacă nu au încredere în autorităţile române, măcar să aibă încredere în autorităţile europene, care finanţează cu 85 la sută acest proiect. Se vor instala panouri fonice şi se va ridica o perdea de pădure. Eu îi asigur pe aceşti locuitori că aşa cum m-am luptat pentru autostardă tot aşa mă voi lupta să aibă un sistem european de protecţie fonică şi chimică”.
Autostrada va fi împărţite în 4 sau 6 tronsoane care vor fi date în licitaţie. Costul estimat al autostrăzii: 950 milioane euro.
Se pare că sunt doar 3 case care vor fi demolate: două case la Oarda, o casă între Aiud şi Sâncrai. De asemenea ar fi nişte anexe (fără autorizaţie de construcţie) la Sântimbru.
„Marele avantaj al nostru este că pe lângă lobby-ul politic a fost că am avut Studiu de Fezabilitate finalizat. Este un lucru care ne-a ajutat enorm de mult. Dacă nu aveam Studiu pentru Drumul Expres acum ne era imposibil de realizat acest proiect”.
„Nimic nu mai stă în calea autostrăzii, doar timpul! Sunt 100 la sută sigur că finanţarea este asigurată”, a concluzionat Florin Roman.