Foto: Drum cu adevărat european la intrarea în Alba Iulia dinspre Cluj

27 august 2013 12:001 comment

d 1

Marţi a fost oficial recepţionate lucrările de modernizare a DN 1-E81 de la km 382+400 până la 385+160-strada Alexandru Ioan Cuza inclusiv podul peste râul Ampoi şi Pasajul peste CF Alba Iulia(n.a. intrarea dinspre Cluj până la podul de peste râul Ampoi din preajma bisericuţei de lemn).
La recepţia lucrărilor au participat primarul Mircea Hava, viceprimarul Paul Voicu, reprezentanţi ai constructorului şi a proiectanţilor. Lucrările de modernizarea au costat 18.456.116 lei din care 11.808.724 lei au venit din fonduri europene , 6.121.136 lei din bugetul de stat şi 526.256 lei din bugetul local.
După aceste lucrări de modernizare putem spune că Alba Iulia are întradevăr o ieşirea/intrare spre Cluj cu adevărat europeană, drum pe patru benzi , iluminat public, trotuare, pistă de biciclişti, canalizare pluvială, reţea de apă. În ce priveşte drumurile, pe strada Alexandru Ioan Cuza în lungime de 2696 ml au fost efectuate lucrări de modernizare pe sectorul de km 382+370 până la km 383+550 pe toate cele patru benzi de circulaţie iar pe sectorul de la km 383+550 până la 385+180 drumul a fost extins de la două benzi la patru benzi de circulaţie. De asemenea în cadrul lucrărilor a fost modernizat podul de peste Ampoi şi pasajul peste CF, linia curentă Alba Iulia- Zlatna. Tot în cadrul lucrărilor au fost realizat iluminatul stradal pe str. Al. I Cuza de la podul de peste râul Ampoi, până la semnalul de intrare în oraş dinspre Teiuş.
După modernizarea acestui sector de drum multe voci au spus că ar trebui crescută viteza pe acest tronson de drum de la 50km/h la 70 de km/h, dar primarul Mircea Hava a spus că este imposibil deoarece drumul este intern oraşului Alba Iulia şi se va circula cu 50 km/h.
„S-a terminat, mai avem mici chestiuni de rezolvat, chestiuni de circulaţie. Am început cu asta deoarece vreau să înţeleagă lumea că este un drum intern, un drum al oraşului, un intravilan, nu este pistă pentru 70 sau 80 de kilometri pe oră. În oraş se circulă cu 50 km/h şi aşa se va face şi aici. Cine doreşte 70 sau 100 de kilometri pe oră să facă altundeva modificările nu aici. Trebuie înţeles că în dreapta şi în stânga sunt multe firme, care plătesc la bugetul local şi ei trebuie să aibă posibilitatea de a intra şi a ieşi indiferent de ce discută cineva că e nervos şi trebuie să calce pedala de acceleraţie. Sper să fie ok lucrările, Alba Iulia şi albaiulienii merită aşa ceva. Nu cred că mai este un oraş în ţară cu o intrare aşa interesantă cu iluminat public, piste de bicicletă şi trotuare. Este ceea ce trebuie. Dacă vom avea probleme cu lucrăările se vor rezolva deoarece avem garanţie 5 ani pe ele şi dacă se întâmplă ceva se poate remedia. Eu cred că nu s-a făcut rabat la calitate. Este o intrare europeană. Într-un oraş se intră pe patru benzi dar se poate şi pe două. European înseamnă bine făcut. Unii au întrebat de ce am pus garduri de protecţie? Le răspund. Au fost puse pentru siguranţa pietonilor, ştim că în această zonă lucrează foarte mulţi oameni. Sper ca în scurt timp tot în această zonă(n.a. giratoriul de la ieşire spre Teiuş) să ne legăm şi la viitoarea autostradă Sebeş-Turda” a declarat primarul Mircea Hava.

Tags:

1 Comment

  • CE CLISEU TAMPIT ” CU ADEVARAT EUROPEAN”, DAR DE CE NU CU ADEVARAT AMERICAN, ASIATIC, AUSTRALIAN SAU DE CE NU PUR SI SIMPLU CIVILIZAT ?!

Leave a Reply


WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com