Încă un pas făcut pentru realizarea autostrăzii Sebeş-Turda

17 iunie 2013 13:261 comment

cnadnrLuni la sediul Primăriei municipiului Aiud a avut loc o şedinţă cu reprezentanți de nivel decizional ai Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale la care au participat primarii localităților tranzitate și reprezentanți ai Consiliului Județean Alba, subiectul discutat fiind viitoarea Autostradă Sebeș – Turda. Municipiul Aiud a fost ales pentru această întâlnire deoarece se află la jumătatea traseului viitoarei autostrăzi Sebeş-Turda.
În cadrul întîlnirii de luni fiecare primar a exexplicat problemele cu care se confruntă şi după caz au făcut propuneri sau solicitări proiectantului autostrăzii. Vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman a spus că problemele semnalate de primari sunt rezolvabile sau sunt déjà rezolvate. Reprezentanții CNADNR au insistat pe timpul foarte scurt care îl au la dispoziție pentru definitivarea Studiului de Fezabilitate și începerea procedurilor pentru licitații, în următoarele luni.
În cadrul întîlniri proiectantul a prezentat traseul viitoarei autostrăzi şi motivele pentru care au apărut modificările fiind explicate și soluțiile tehnice găsite pentru salvarea unui număr de 7 case din Oarda, de la demolare.
În cadrul întâlnirii municipiul Alba Iulia a primit o veste bună, respectiv faptul că CNADNR a acceptat propunerea CJ Alba şi Primăriei Alba Iulia de realizare a unui acces suplimentar la autostradă în partea de nord a municipiului, care să realizeze și legătura facilă cu zona Munților Apuseni. Această nouă legătură la autostradă va permite și o legătură mai bună între DN74 și DN1 printr-o șosea de ocolire a municipiului Alba Iulia ce este deja prevăzută atât în planul de amenjare a teritorului județului cât și în planul urbanistic general al Municipiului Alba Iulia. În urma acestei decizii Alba Iulia va avea două intrări şi două coborâri pe autostrada Sebeş-Turda.
În ce priveşte problema locuitorilor din Oarda, edilul Mircea Hava a spus că pierderile colaterele să fie cât mai mici şi nici o problemă să nu fie lăsată pentru mai târziu.
Potrivit noilor modificări făcute de către proiectanți, numărul caselor ce vor fi demolate în la Oarda a scăzut la două, iar cele două cimitire din Sîncrai și Gîmbaș, localități aparținătoare municipiului Aiud, nu vor mai fi strămutate. Primarul comunei Sîntimbru a cerut strămutarea autostrăzii în zona Sîntimbru Fabrică pentru a nu se demola cele 18 locuințe vizate de actuala variantă a traseului.
Tot în cadrul întâlnirii a fost adusă în discuţie cererea Primăriei Ocna Mureş de realizarea a unui nod de acces în zona Unirea/Ocna Mureş. Propunerea va primi un răspuns, a spus Florin Roman, după ce va fi efectuat un studiu de trafic pentru a vedea cat de mult se justifică o astfel de modificare a traseului.
În cursul zilelor de luni și marți, reprezentanții firmei care realizează proiectul autostrăzii, Search Corporation, alături de autoritățile locale, se vor deplasa în teren pentru a vedea cum ar putea fi rezolvate problemele expuse de primari.
Conform datelor pe care le avem traseul ar mai putea suferi mici modificări, urmând ca în cel mai scurt timp Consiliul Judeţean Alba să elibereze certificatul de urbanism pentru construirea autostrăzii Sebeş-Turda.
“A fost o întâlnire tehnică şi constructivă. Directorul CNADR, dl. Mircea Pop a anunțat că lucrările la autostrada încep la sfârșitul anului în curs sau primăvara anului viitor; proiectantul a explicat motivele modificării traseului: extinderea ariilor protejate şi schimbarea legislației referitoare la condiții noi pentru vecinătate. Primarii au ridicat problemele locale, majoritatea fiind rezolvabile; nu rămâne nici un petec de pământ fără acces cu pasaje sub sau supraterane. Problema urcării/coborârii la Unirea va fi soluţionata de rezultatele studiului de trafic, împreuna cu primarul Vinţeler si cu presedintele Dumitrel susţinem această modificare. La Oarda sunt în zona de demolare 2 case, una locuită şi alta nelocuită. În traseul drumului expres avizat favorabil de primărie în 2008 se propuneau 8 case la demolare. Păcat ca nu au fost cetățenii nemulțumiți acolo să vadă cum primarul era mai interesat de cine-i tăticul autostrăzii. La Alba Iulia, solicitarea scrisă a CJ Alba şi a Primăriei Alba Iulia, a primit răspuns favorabil, exista al doilea nod, în nord, de urcare şi coborâre. Am cerut avizele pozitive pentru ca CJ Alba să emită cât mai repede Certificatul de Urbanism. Reprezentanții CNADR şi ai proiectantului rămân în teren pentru ultimele mici retuşuri. În rest, autostrada merge înainte!” a spus vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman.

Tags:

1 Comment

Leave a Reply


WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com