Administraţia locală crede că rezultatele sunt îmbucurătoare pentru Cetate
Reprezentanţii administraţiei locale ne-au comunicat miercuri, în cadrul unui comunicat de presă, că la un an de promovare a Cetăţii Alba Carolina, în cadrul proiectului “Respiră Aerul Istoriei”, rezultatele sunt îmbucurătoare.
“Eforturile de promovare turistică sunt susţinute de cifre: peste 40.000 de vizitatori la 7 târguri naţionale şi internaţionale de turism (Bucure;ti, Cluj, Braşov şi Lugano, în Elveţia), mai mult de 200 de agenţii de turism contactate, zeci de mii de materiale promoţionale realizate (ghiduri turistice multilingve, broşuri, steguleţe, cărţi poştale, film de prezentare a Cetăţii şi campanii de promovare mediatică, în mediul online, tv si outdoor). Acestea sunt doar câteva din eforturile imediate ale campaniei de promovare a Cetăţii cu fonduri europene nerambursabile, prin proiectul “Respiră Aerul Istoriei”. Deosebit de îmbucurător este faptul că marea majoritate a vizitatorilor de la standul de promovare turistică al municipiului Alba Iulia au auzit de investiţiile şi schimbările majore din Cetate. Valoarea totală a proiectului accesat şi implementat de Municipiul Alba Iulia a fost de 1.033.249,95 lei”, se arată în comunicatul de presă remis de Primăria Alba Iulia.
Deşi proiectul european s-a incheiat, planurile de promovare a Cetăţii continuă şi în următorii cinci ani, prin latura de sustenabilitate a proiectului. Pentru anul 2012 a fost deja alocată suma de 150.000 de lei pentru continuarea acţiunilor de promovare.
Trebuie menţionat şi faptul că Alba Iulia este primul oraş din România prezent în revista Unesco World Heritage, precum şi primul municipiu cu un manual de branding propriu, realizat profesional.
În paralel cu eforturile de promovare externe, în Cetatea Alba Carolina au avut loc evenimente pentru a promova Cetatea: Festivalul Dilema Veche, Festivalul Internaţional de Teatru “Poveşti”, Noaptea Muzeelor şi Zilele Cetăţii Alba Carolina. “Fiecare albaiulian are dreptul să se bucure de Cetatea lui. Împreună am refăcut Cetatea, tot împreună trebuie să dăm şi viaţă Cetăţii. Pentru că toate eforturile acestea, de refacere şi promovare, nu au fost doar ca să avem un “bibelou” cu care să îşi facă poze turiştii ci, în primul rând, pentru albaiulieni, să aibă unde să îşi petreacă timpul liber, unde să îşi plimbe copiii sau nepoţii şi unde să se poată retrage din agitaţia oraşului. E limpede că turismul este esenţial pentru Cetate şi pentru dezvoltarea oraşului, însă Cetatea, înainte de a fi un obiectiv turistic, e 100% a albaiulienilor”, a declarat Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.
Sorin Poparadu