Alba Iulia premiată ca destinație turistică de excelență la Târgul de Turism al României

15 noiembrie 2012 18:350 comments

Valoare recunoscută
Ani întregi de muncă, reconstrucție și punerea în valoare a Cetății Alba Carolina încep să își arate roadele. Alba Iulia a primit astăzi, în cadrul Târgului de Turism al României, trofeul și diploma de Destinație Turistică Europeană de Excelență. EDEN este un proiect amplu, un sistem extrem de bine pus la punct ce punctează și premiază în fiecare an câte o destinație turistică de mare potențial și cu reale perspective de dezvoltare din Europa. Alba Iulia s-a înscris în această competiție și a și câștigat-o, la categoria “Turismul și regenerarea siturilor fizice”.
Odată cu premiul, Alba Iulia a beneficiat gratuit și de promovare în cadrul standului României de la TTR. Pe lângă acesta Municipiul Alba Iulia a avut însă și un stand nou, personalizat, construit în jurul logo-ului orașului și al ideii-slogan: “Cealaltă Capitală”, un stand profesional, mult peste cele clasice cu care orașul și Cetatea s-au prezentat la edițiile trecute ale diferitelor târguri de turism.

Bucureștiul a primit “botezul roman”
Garda Romană de la Apulum, cu cel mai recent spectacol istoric creat pentru promovarea municipiului Alba Iulia a făcut senzație la ediția de toamnă a Târgului de Turism al României, care și-a deschis astăzi porțile în București, la Romexpo. Alba Iulia a reușit astfel nu doar să păstreze tradiția participărilor constante la cele mai importante evenimente din turism, dar să și impresioneze, din nou, prin inedit, culoare și sunet.
Prezent la târg și la festivitatea de decernare a premiilor de excelență în turism, Mircea Hava, primarul Municipiului Alba Iulia a declarat: “Nu avem doar un potențial turistic enorm, bazat pe Cetate și pe toate transformările incredibile, pozitive, prin care a trecut ea în ultimii ani, ci și o creativitate cu care avem dreptul să ne mândrim. Și când spun asta mă gândesc la faptul că am reușit să dăm viață istoriei și s-o oferim turiștilor altfel decât o știau din cărți: vie, vibrantă, vizibilă și tangibilă. Legiunea a XIII-a Gemina e cel mai recent exemplu în acest sens, iar căldura cu care a fost primită și succesul pe care l-a avut aici, la târg, sunt dovada cea mai clară că istoria poate fi prezentată și altfel, activ și atractiv. Premiul de Destinație Europeană de Excelență obținut de Alba Iulia în cadrul proiectului EDEN este al tuturor albaiulienilor și al sutelor de oameni care s-au implicat total în tot ceea ce înseamnă promovarea orașului și a Cetății”.

Alba Iulia: istorie 2.0
Cei peste 2000 de vizitatori care au trecut pe la standul Municipiului Alba Iulia în prima zi de târg au avut surpriza să descopere un…upgrade la istorie, în noul stand profesional cu care Alba Iulia s-a prezentat anul acesta la TTR, vizitatorii având posibilitatea să facă un tur virtual instant al Cetății Alba Carolina, pe un computer de ultimă generație, cu touch screen, încorporat în stand. Astfel primul pas spre următoarea vizită la Alba Iulia a fost făcut.
Cristina Petre, turistă, București: “Îmi place că poți să vezi ceea ce o să găsești acolo unde vrei să mergi în vizită. Clar, Cetatea Alba Iulia va fi pe lista noastră de călătorii, dacă nu anul acesta, sigur la anul”

Târgul de Turism al României este cea mai importantă manifestare de profil, adunând în 5 pavilioane de peste 15 000 de metri pătrați, la Romexpo, peste 200 de participanți din aproape 30 de țări, de la companii cu tradiție, mari touroperatori internaționali, până la unități administrativ teritoriale venite să își promoveze valorile și tradițiile locale.

Leave a Reply


WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com