Albaiulienii vor intra în Primăria Alba Iulia printr-un singur click

18 februarie 2011 00:033 comments

Ieri, Primăria Alba Iulia a anunţat în cadrul unei conferinţe de presă finalizarea cu succes a soluţiilor de E-Administraţie şi managementul teritoriului în cadrul proiectului „Servicii eficiente de E-Administraţie şi managementul teritoriului pentru Primăria Alba Iulia”, proiect co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Organism Intermediar pentru Axa Prioritară 3 – „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public” din cadrul Programului Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice – Investiţii pentru viitorul dumneavoastră!”.
Practic, Primăria Alba Iulia devine mult mai transparentă în ceea ce înseamnă relaţia dintre cetăţean şi funcţionarii administraţiei publice, cu timpi exacţi de răspuns şi un feed-back clar şi bine conturat. De altfel, primarul Mircea Hava a declarat ieri că acest pas este unul important în ceea ce înseamnă deschiderea administraţiei spre cetăţeni şi venirea în întâmpinarea nevoilor fiecăruia dintre locuitorii municipiului. Mai mult, noul portal al Primăriei Alba Iulia va fi un instrument care va răspunde perfect nevoilor investitorilor şi firmelor private de pe raza municipiului, dar şi a celor care vor dori să vină să investească în Alba Iulia.
Astfel, noua bază de date disponibilă prin intermediul site-ului Primăriei Alba Iulia, www.apulum.ro, le va răspunde în totalitate celor care vor dori să afle situaţia juridică a diverselor parcele, autorizaţii de construcţii eliberate, expirate etc., informaţii legate de registrul agricol, dar şi de evidenţa persoanelor. Practic, printr-o simplă vizită pe site-ul Primăriei Alba Iulia, contribuabilii vor putea afla mai multe informaţii în timp mult mai scurt decât dacă s-ar deplasa la sediul administraţiei locale.
De asemenea, prin noul site al primăriei, toţi contribuabilii care îşi vor crea un cont (acesta va fi creat de funcţionarii desemnaţi ai Primăriei Alba Iulia în urma unei solicitări care se va face tot prin internet, urmând ca datele de identificare – password şi user – să fie ridicate personal de la sediul Primăriei) vor putea în cel mai simplu mod cu putinţă să facă mai multe operaţiuni pentru care până acum era necesară deplasarea la sediul instituţiei: depunerea documentaţiilor pentru autorizaţii şi certificate; consultarea situaţiei proprii şi stadiul soluţionării demersurilor iniţiate de contribuabil; notificări automate trimise cetăţenilor înregistraţi, cu privire la stadiul soluţionării demersurilor (cereri, petiţii etc.); plata electronică (acest serviciu va fi disponibil probabil încă din luna martie) a impozitelor, taxelor, amenzilor, redevenţelor, chiriilor etc.; vor putea fi depuse petiţii, sesizări şi cereri în vederea programării audienţelor; vor putea fi descărcate formulare tipizate, dar va putea fi păstrat şi un dialog direct cu specialiştii şi funcţionarii Primăriei Alba Iulia.
Valoarea totală a proiectului este de 2.306.085 lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă este de 1.743.654 lei, proiectul fiind implementat de Primăria Alba Iulia şi realizat de către SC Industrial Software SRL Sibiu şi SC Intergraph Computer Services SRL Bucureşti.

Florin Soare

Leave a Reply


WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com