Amenzi de peste 100.000 de lei aplicate de Protecţia Consumatorului Alba în august
În perioada 01.08.2013-31.08.2013 Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba a efectuat 276 acţiuni de control, în urma cărora s-au întocmit: 206 procese verbale de constatare a contravenţiei; 70 procese verbale de constatare.
Cele 276 acţiuni de control ale Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba au fost finalizate prin întocmirea unui număr de 206 procese verbale de constatare a contravenţiei încheiat, astfel: la produse alimentare: 119; la produse nealimentare: 9; la produse financiare: 0; servicii nealimentare: 20; servicii alimentare: 57; servicii financiare: 1.
O atenţie deosebită a fost acordată şi verificării operatorilor economici din localităţile aflate în afara reşedinţei de judeţ şi a celor aflaţi în mediul rural.
Valoarea totală a mărfurilor comunitare neconforme controlate oprite definitiv de la comercializare şi eliminate din circuitul consumului este de 1.570 lei.
Restul mărfurilor depistate cu abateri au fost oprite temporar de la comercializare şi s-au stabilit măsuri de intrare în legalitate.
Pentru abaterile de la prevederile legale în domeniul protecţiei consumatorilor s-a dispus operatorilor economici, şi sistarea temporară a prestării serviciilor (servicii alimentare, nealimentare, financiare) şi s-au stabilit măsuri specifice de remediere a deficienţelor sau de intrare în legalitate.
Valoarea produselor distruse cu menţionare în procese verbale de constatare a contravenţiei este de 325 lei.
Valoarea produselor distruse cu alte acte – 765 lei.
Valoarea marfurilor distruse cu PVD – lei.
Valoarea totală a amenzilor aplicate în perioada raportată 01.08.2013 – 31.08.2013 prin 64 procese verbale de constatare a contravenţiei este de 108.700 lei.
Valoarea vărsămintelor la buget (încasate operativ şi executări silite): 24.450 lei.
În perioada de raportare, respectiv 01.08.2013-31.08.2013, consumatorii au reclamat Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba nemulţumirea lor cu privire la calitatea produselor şi serviciilor în 67 reclamaţii înregistrate. În perioada 01.08.2013-31.08.2013 au fost cercetate 63 reclamaţii, din care:
-21 închise cu rezolvare amiabilă;
-12 concluzionate ca fiind întemeiate;
-14 concluzionate ca fiind neîntemeiate;
-12 redirectionate;
-2 clasate;
-2 nesolutionabile;
-4 in curs de cercetare.
Este foarte important de reţinut că valoarea produselor înlocuite, contravaloarea achitată sau valoarea reparaţiilor de care au beneficiat consumatorii care au reclamat calitatea produselor sau serviciilor este de 1.140 lei.