AUDIO: ULTIMA COMUNICARE între turnul de control de la Sibiu şi pilotul Adrian Iovan. “Puteţi urca mai sus?” “Încerc”.
Cu scurt timp înainte de aterizarea forţată din Munţii Apuseni, pilotul Adrian Iovan a avut o ultimă conversaţie cu cei de la turnul de control Sibiu. Aceştia i-au oferit informaţii legate de starea vremii şi i-au aprobat intrarea în zonă.
Citiţi, mai jos, transcrierea conversaţiei dintre controlorul de trafic şi pilotul Adrian Iovan.
Turnul: Tare şi clar de la turnul Sibiu, continuaţi. Tare şi clar de la turnul Sibiu. Cum mă recepţionaţi?
Se aprobă intrarea în zonă. La Sibiu deocamdată zonă liberă de trafic.
Pilotul cere date despre starea vremii. Controlorul de trafic îi spune că în zonă vântul este variabil (2 noduri), vizibilitatea este de un kilometru şi temperatura este de 13 grade Celsius. Acesta cere ulterior poziţia şi altitudinea la care se află avionul.
Sursă: publika.md
Turnul: Să procedaţi direct către Oradea.
Pilot: Ok, aşa facem.
Turnul: Puteţi urca la 9-0 (n.r. 9.000 de picioare, echivalentul a circa 2.700 de metri)?
Pilot: Încerc.
Turnul: Confirm. Să urcaţi vă rog. Să mă anunţaţi când vă apropiaţi de 9-0.
Controlorul de trafic intervine din nou şi îi explică pilotului că în zonă există un alt avion.
Turnul: Încercăm să îl coborâm sub dumneavoastră să nu mai fie nicio problemă pentru aterizare. Procedaţi iniţial către Sibiu. De la Sibiu direct Oradea.
Pilot: Da, aşa facem.
Turnul: Să-mi spuneţi, vă rog, altitudinea dumneavoastră în momentul de faţă.
Pilot: 8.600 (n.r. echivalentul a circa 2.600 de metri).
Turnul: Confirm. Mulţumesc. Să mă anunţaţi când atingeţi 9.000.
Pilot: Vă anunţ.
Turnul de control de la Sibiu contactează apoi aeronava care se află în apropierea avionului pilotat de Iovan şi controlorul de trafic discută în engleză cu pilotul acesteia, apoi reia convorbirea cu Iovan. Acesta cere să zboare la o altitudine mai mică.
Turnul: Coborâţi la 8-0 şi mă anunţaţi când atingeţi.
Pilot: Confirm.
Turnul: Să mă anunţaţi la ieşirea din zonă.
Pilot: Da.
Turnul: Aprob ieşirea din zonă. În continuare monitorizaţi frecvenţa Bucureşti informare 136575 sau 136225.
(…neinteligibil…)
Turnul: Puteţi urca mai sus?
Pilot: Confirm, singura variantă ar fi 129 cu 4.
Turnul: Dar e 124 cu 1. Avionul intră în sectoare cu 127075. Dacă zburaţi (… neinteligibil…) s-ar putea să nu vă vectorizeze.
Turnul: Turnul Sibiu?