Campania ”Creștem cu transportul public” implementată cu succes în Alba

19 septembrie 2013 07:500 comments

autobuz cu etaj 358Peste 80 de orașe și regiuni din 30 de țări, printre care și Alba Iulia, participă la campania ”Creștem cu transportul public”, o inițiativă comună prin care se dorește un transport public mai bun, ca motor al dezvoltării și al creșterii durabile.
Asociația Internațională pentru Transport Public – UITP, al cărei membru este și STP Alba Iulia încă din 2007, a lansat campania în această perioadă pentru a coincide cu Săptămâna Europeană a Mobilității (16-22 septembrie); între timp însă, campania a luat o dimensiune globală prin implicarea unor orașe importante ale lumii.
Mesajele campaniei au fost afișate în peste 60.000 de autobuze, tramvaie, metrouri, stații de autobuz și autogări din rețelele de transport public participante, care împreună transportă peste 85 de milioane de pasageri pe zi.
Fiecare oraș participant este liber să își organizeze propriile evenimente în cadrul acestei campanii. STP Alba Iulia a încheiat un protocol cu Grădinița cu Program Prelungit Nr. 12 prin care aproximativ 250 de copii din grupele mari învață să își cumpere primul bilet de autobuz, să îl valideze și să circule prin oraș. În fiecare dimineață, pe parcursul acestei săptămâni, de la ora 10, un autobuz al STP transportă aproximativ 50-60 de copii, însoțiți de educatoare pe traseele cele mai circulate din oraș. Autobuzul oprește și la dispeceratul STP, la autogară, și în alte câteva locuri stabilite de comun acord cu educatoarele. La sfârșitul campaniei, copiii vor realiza o serie de desene legate de primul lor drum cu autobuzul și fiecare va primi din partea STP Alba Iulia o fotografie care să le amintească, peste ani, de acest lucru.
”Mesajul campaniei, creștem cu transportul public, poate fi cel mai bine transmis de copii. Ei sunt viitorii călători și viitorii susținători ai transportului public local. Au ocazia acum să aibă un prim contact cu noi și, prin ei, și părinții lor cărora dorim să le transmitem într-un mod inedit că transportul public este sigur, confortabil, punctual și că ei își pot trimite copiii la școală cu autobuzele noastre fără nici o grijă” a spus directorul STP Alba Iulia, Stelian Nicola.
Printre orașele / regiunile înscrise până acum în campanile amintim: Abu Dhabi (DOT), Alba Iulia (STP), Bangkok (BMCL), Belgrad, Bruxelles (STIB), Budapest (BKK), Cagliari (CTM), Catalonia (FGC), Chennai (CMRL), Cork (Bus Eireann), Doha (Mowasalat), Dubai (RTA), Dublin (Bus Eireann), Flandra (De Lijn), Galway (Bus Eireann), Gauteng (Gautrain), Gdynia (ZKM), Hanovra (ÜSTRA), Izmir (ESHOT), Lazio (Cotral), Limerick (Bus Eireann), Linz (Linz Linien GmbH), Lisabona (Carris/Metro), Londra (TfL), Madrid (CTRM), Mashhad (Musroc), Milano (ATM), Montreal (STM, AMT), New Delhi (DIMTS), Paris (RATP Group), Samsun (Samulas Light Rail System), Sibiu (Tursib), Sligo (Bus Eireann), Viena (Wiener Linien), Wallonia (TEC), Varșovia (MZA, Warsaw Metro), Waterford (Bus Eireann). Din România, la campanie participă și Club Metropolitan – Asociaţia pentru Mobilitate Metropolitană și Tursib Sibiu.

Tags:

Leave a Reply


WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com