Primim de la cititori:Cetățenii din Oarda nemulțumițiți de traseul autostrăzii Sebeș-Turda

8 iunie 2013 18:234 comments

plan autostradaÎn calitate de locuitor al cartierului Oarda de Sus, municipiul Alba Iulia, aș dori să atrag atenția asupra implicațiilor reale ale modificării traseului autostrăzii Turda Sebeș, în zona localității Oarda, precum și asupra inducerii în eroare a populației prin declarați eronate poate din necunoștință de cauză și nu din rea voință, ale edililor orașului.
Prin urmare, consider că este necesară o informare corectă a opiniei publice și fac apel să luați în considerare sesizarea de mai jos.
Autostrada Sebes Turda
In data de 30 mai 2013, dl. Vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman a anunţat faptul că “autostrada Sebeş-Turda va suferi câteva modificări faţă de proiectul iniţial în zonele Aiud, Oarda şi Sebeş[…] A doua modificare de proiect este la Oarda de Sus şi Oarda de Jos. Aici urmau să fie afectate de această autostradă nouă case, ce urmau să fie demolate. În urma discuţilor cu proiectantul am modificat traseul şi practic venim undeva cu 200 de metri mai sus şiprin urmare doar o casă veche va fi afectată de traseul noii autostrăzi.”
(https://www.informatiadealba.ro, 30.05.2013)
De asemenea, dl. Florin Roman anunta in data de 3 iunie 2013 modificarile de traseu din zona localitatii Oarda: “După km 5, este traversarea între Oarda de Sus ș i Oarda de Jos; aliniamentul iniţial a fost mutat cu 200 metri pentru a se evita demolarea a 8 case, astfel încât doar o casă să fie demolată, la Oarda de Sus.”( http://alba24.ro, 03.06.2013)
“Deşi avem 30 de zile la dispoziţie pentru eliberarea acestui document(n.r. certificat de urbanism), dată fiind importanţa proiectului, vom avea grijă să obţinem cât mai rapid avizele necesare, astfel încât să putem elibera certificatul într-un timp cât mai scurt şi proiectul autostrăzii să avanseze cât mai repede”, a spus Ion Dumitrel, preşedintele Consiliului Judeţean Alba. (http://adevarul.ro/locale/alba-iulia, 03.06.2013).
In urma depunerii la Primaria Alba Iulia de catre cetatenii din Loc. Oarda de Sus, proprietari ai terenurilor ce urmeaza a fi preluate si a caselor ce urmeaza a fi demolate, a mai multor cereri prin care isi manifesta Refuzul de a accepta noul traseu al autostrazii, acestia au obtinut de la Primarie, Serviciul Urbanism schita exacta a noului traseu, din care reiese clar faptul ca noul traseu al autostrazii presupune demolarea mai multor case din cadrul acestei localitati !! (a se vedea din schita atasata, noul traseu, marcat punctat, presupune demolarea a cel putin 3 case, iar aceasta schita este doar o parte din traseul autostrazii din loc. Oarda, numarul caselor demolate fiind mai mare, estimat la aprox 8 – 9 case). Acest lucru nu a fost insa comunicat in presa pana la ora actuala, ci dimpotriva, se mentioneaza demolarea unei singure case, vechi, lucru total neadevarat.
Mai mult, desi autostrada Sebes – Turda este in discutie si in proiect de mult timp, Primaria Alba Iulia a emis autorizatii de construire pentru imobile care sunt incluse in prezent in proiect pentru a fi demolate!
Drepturile cetatenilor de catre cine sunt aparate in acest caz?In conformitate cu noul traseu, publicat, al autostrazii Sebes – Turda (http://alba24.ro, FOTO-VIDEO: Traseul exact al noii autostrăzi Sebeș -Turda. Vezi, în detaliu, pe unde va trece șoseaua expres ce va traversa județul Alba) si a schitelor detaliate primite de catre cetatenii loc. Oarda de Sus, autostrada se apropie foarte mult de constructiile din zona, afectand in acest fel, pe termen lung, stabilitatea locuintelor si bunul trai al locuitorilor. In unele zone, distanta intre zona de siguranta a autostrada si constructii este chiar mai mica de 50 m (ex, 21.94m la Daian Marcel)
Interesant ar fi verificarea modului in care s-au folosit si comparat probele de sol prelevate si in baza carora s-a modificat traseul initial al autostrazii, pe motiv ca solul ar fi mai stabil pe noul traseu. Aceasta in conditiile in care s-ar fi comparat probe de sol din puncte diferite ca si particularitati ale solului? (ex: compararea a doua probe din puncte aflate la altitudini dferite: deal – vale !)
In plus, un proiect al autostrazii care sa traverseze prin localitate, si nu in afara ei, si, mai mult, in imediata apropriere a constructiilor locuibile, este in conformitate cu cerintele Comisiei Europene, cu atat mai mult cu cat finantarea este 85% – 95% ? In conditiile in care loc. Oarda este cartier al Mun. Alba Iulia.
Graba cu care CJ Alba doreste sa obtina certificatul de urbanism ar putea fi un semn al unor nereguli si abateri grave?? Pe seama unor cetateni a caror drepturi ar putea fi afectate?
Noul traseu al autostrazii, pe care edilii Albei Iulia incearca sa il grabeasca, ar insemna din puncul de vedere al proprietarilor de constructii si gradini: poluare fonica si poluarea aerului, risc de accidente, diminuarea substantiala a valorii proprietatilor detinute, si nu numai, in conditiile unor existente materiale reduse, care nu asigura alternative.

Cu stimă,
Cristina Dreghiciu
Contacte pentru informa
ții suplimentare de la fața locului
Dăian Viorica 0743031245
Țăran Crina 0752503241

 

Tags:

Leave a Reply


WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com