Cetăţenii nemulţumiţi de calitate sau servicii pot depune reclamaţii la CJPC Alba

5 septembrie 2012 12:140 comments

Consumatorii din România au foarte multe şanse să fie pacăliţi sau să nu li se ofere ceea ce cer. Acest lucru se întâmplă, în cele mai multe dintre cazuri, deoarece românii nu îşi cunosc drepturile în calitate de consumatori, atât la noi în ţară, cât şi în statele europene.
Fiecare consumator trebuie să ştie că are următoarele drepturi:
1. Dreptul de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea ori să le afecteze drepturile şi interesele legitime. Conform legislaţiei în vigoare, agenţii economici sunt obligaţi să pună pe piaţă numai produse sigure şi, dacă actele normative în vigoare prevăd, acestea să fie testate şi/ sau certificate. Prin produs sigur se înţelege produsul care, folosit în condiţii normale sau previzibile, nu prezintă riscuri sau care prezintă riscuri minime, ţinând seama de întrebuinţarea acestuia.
2. Dreptul de a fi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o va adopta în legatură cu acesta să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum şi de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori. Producătorul trebuie să informeze despre denumirea produsului, denumirea şi/ sau marca producătorului, adresa producătorului, cantitatea şi, după caz, termenul de garanţie, de valabilitate sau data durabilităţii minimale, principalele caracteristici tehnice şi calitative, compoziţia, aditivii folosiţi, despre eventualele riscuri previzibile, modul de utilizare, manipulare, depozitare, conservare sau păstrare, despre contraindicaţii şi despre ţara producătoare, în cazul produselor din import. La încheierea contractelor, consumatorii au dreptul: de a lua decizii fără a li se impune în contracte clauze care pot favoriza folosirea unor practici abuzive de vânzare, pentru a influenţa opţiunea acestora; de a beneficia de o redactare clară şi precisă a clauzelor contractuale, inclusiv a celor privind caracteristicile calitative şi condiţiile de garanţie, indicarea corectă a preţului, precum şi stabilirea cu exactitate a condiţiilor de credit şi a dobânzilor; de a fi exoneraţi de plata produselor şi serviciilor care nu au fost solicitate şi acceptate; de a fi despăgubiţi pentru daunele provocate de produsele sau serviciile care nu corespund clauzelor contractuale; de a plăti pentru produse sau servicii de care beneficiază, sume stabilite cu exactitate în prealabil; majorarea preţului stabilit iniţial este posibilă numai cu acordul consumatorilor.
3. Dreptul da a avea acces la pieţe care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate.
4. Dreptul de a fi despăgubiţi pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege. Consumatorii au dreptul de a pretinde agenţilor economici în primul rând repararea, remedierea sau înlocuirea gratuită a produselor sau serviciilor, precum şi despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie sau de valabilitate. După expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu mai pot fi folosite pentru scopul pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora. „Primirea reclamaţiilor se face la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba care vă pune la dispoziţie un formular tip de reclamaţie, precum şi prin poşta normală (română), poşta electronică, la adresa de e-mail reclamatii.alba@opc.ro sau prin fax la nr. 0258-811.946. Reclamaţia dumneavoastră se rezolva în termenul legal, cu condiţia ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv: factură fiscală, bon fiscal sau chitanţă, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz. Vă rugăm să apelaţi la această modalitate numai dacă nu s-a găsit o rezolvare amiabilă cu agentul economic care v-a furnizat produsul sau serviciul”, a declarat directorul CJPC Alba, jr. Dorian Vuşcan .

Crinela Toader

Leave a Reply


WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com