Cine sunt adevăraţii pierzători prin suspendarea POSDRU în judeţul Alba?
Vulnerabili, marginalizaţi, asistaţi, şomeri, angajaţi, studenţi, elevi, profesori, medici, cercetători, antreprenori… minim 1.650.000 de români… ei sunt primii care pierd prin suspendarea POSDRU! 1.650.000 de persoane frustrate că li se refuză dreptul la cunoaştere şi inovaţie, dreptul de a face pasul de la „necalificaţi” la „calificaţi”, dreptul de a se racorda la cerinţele pieţei muncii!
Din aceşti 1.650.000 de români facem parte şi noi, cei din Alba! În cele 2.464 de proiecte evaluate, selectate, monitorizate şi verificate constant fac parte şi proiectele noastre şi suntem afectaţi direct!
Spre exemplu, în cadrul proiectului „Îmbunătăţirea accesului şomerilor la piaţa muncii”, un număr de peste 400 de persoane din mediul rural ar putea rămâne în continuare fără un loc de muncă.
Proiectul a demarat în luna mai a acestui an, fiind depus de către Filiala Alba a Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural – A.N.T.R.E.C. ROMÂNIA, cu o valoare totală de aproximativ 2.300.000 lei, din care 2.064.054 finanţare nerambursabilă.
„Până la această dată am primit prefinanţarea de 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului care este de 2.106.178 lei. Grupul nostru ţintă este format din 450 de persoane ce provin din mediul rural”, a spus Maria Chindriş, asistent proiect.
Deşi şomerii s-au pregătit pentru a obţine o nouă calificare pe piaţa muncii, planurile lor ar putea fi zădărnicite de imposibilitatea de a obţine certificarea. S-au specializat în meseria de sculptor în lemn, cusător în piele sau în cea de bucătar-ospătar în speranţa de a-şi găsi un loc de muncă în agroturism.
„Blocarea alocării fondurilor ar însemna imposibilitatea continuării proiectului, anulând astfel şansa unor şomeri din mediul rural de a obţine calificări cerute pe piaţa muncii, care să le dea posibilitatea de a-şi găsi mai uşor un loc de muncă, cu preponderenţă în turismul rural”, a mai spus Maria Chindriş.
La nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba este în curs de implementare un proiect unic pentru ţara noastră.
Proiectul „Performanţe crescute pentru elevii din învăţământul preuniversitar” are o valoare de aproximativ 19.900.000 lei şi are ca şi scop crearea şi implementarea unui soft adaptiv care „adaptează sarcinile oferite utilizatorului la posibilităţile sau caracteristicile de învăţare ale acestuia. Astfel, dacă utilizatorul răspunde corect la întrebări el este condus de către soft la exerciţii cu dificultate mai ridicată pentru ca elevul să aibă prilejul de a progresa. Dacă sarcina de lucru este prea dificilă elevul primeşte spre rezolvare exerciţii mai uşoare pentru a învăţa ceea ce lipseşte, ca să poată îndeplini apoi şi sarcini mai grele. Softul adaptiv permite astfel individualizarea învăţării, fiecare elev va avea propriul parcurs de învăţare, în funcţie de felul în care reuşeşte să facă faţă diverselor probleme pe care trebuie să le rezolve pentru a îndeplini cu succes o sarcină.În acest an nu am primit nici un ban pentru plata resurselor umane ce lucrează în proiect, doar pentru furnizorii de servicii. Blocajul este la MECTS care refuză să execute legea bugetului, unde avem alocate fonduri. Acesta tratează discriminatoriu învăţământul preuniversitar impunând aplicarea unor legi limitative doar la acest nivel. Din suma alocată proiectului am primit până acum aproximativ 15%. Am început în ianuarie 2011, iar termenul de finalizare a proiectului este ianuarie 2014”, a precizat profesorul Ioan Vlaşin, manager de proiect.
Advocacy Grup Sebeş