Informaţii pachete de servicii turistice
Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba informează consumatorii la comercializarea pachetelor de servicii turistice că, înainte de încheierea contractului, operatorul economic trebuie să informeze în scris turiştii despre: localitatea de destinaţie; ruta de parcurs; mijlocul de transport utilizat, caracteristicile şi categoria acestuia; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie publică; durata programului, cu indicarea datei sosirii şi plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate pentru călătorie şi sejur; cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitare a restului de plată; posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistenţă în caz de boală sau accidente.
Contractul încheiat cu turiştii trebuie să precizeze în mod obligatoriu: că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plata despăgubirilor; denumirea, sediul/adresa, numărul de telefon şi de fax ale reprezentantei locale a organizatorului şi/sau detailistului, ori în lipsa acestuia , cele ale autorităţilor locale care pot ajuta turistul în caz de nevoie; termenul în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamaţie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică; răspunderea agenţiei şi despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale.
Crinela Toader