PRIMAVARA PRICHINDEILOR!
Nu esti niciodata singur atunci cand stii ca niste oameni buni se gandesc la tine!
Prichindeii de la Centrul de Zi pentru copii antepreşcolari „Sfânta Irina” din
Blaj au sărbătorit venirea primăverii printr-o serie de activităţi educative inedite. Sub
genericul „Primăvara prichindeilor”, micuţii, ajutaţi de angajaţii centrului, au participat în
această perioadă la mai multe activităţi de socializare şi la ateliere educative în cadrul cărora au
învăţat să confecţioneze mărţişoare, felicitări şi diverse obiecte decorative.
Chiar dacă în luna martie vremea a fost uneori capricioasă, în cadrul centrului de zi de la
Blaj a fost declarată „Primăvara prichindeilor”, iar fiecare zi a fost însorită şi plină de activităţi
educative care au culminat cu serbări în care copii s-au întrecut în poezii şi cântecele.
Pentru implicarea lor în cadrul acestor activităţi copii au primit cadouri oferite cu
generozitate de trei donatori din Germania şi România.
„Copiii au fost răsplătiţi primind cadouri din partea familiilor Binder şi Filker din
Germania şi jucării sau jocuri din partea doamnei Olga Ciufudean. Le mulţumim celor care
s-au alăturat demersului nostru şi susţin permanent activitatea noastră social – filantropică.
Am primit în decursul timpului din partea acestor familii jucării şi jocuri, materiale didactice
sau mobilier. Aceste donaţii sunt foarte importante pentru centrul nostru şi contribuie la buna
desfăşurare a activităţilor” a spus părintele Vasile Seicean, coordonatorul Centrul de Zi pentru
copii antepreşcolari „Sfânta Irina” din Blaj.
***
Peste 40 de copii din Blaj cu vârsta între 0 şi 3 ani beneficiază de serviciile Centrului
de Zi pentru copii antepreşcolari „Sfânta Irina”, un centru pilot la nivelul reţelei sociale
a Patriarhiei Române. Centrul funcţionează din vara anului 2012 în cadrul reţelei social-
filantropice a Arhiepiscopiei Ortodoxe a Alba Iuliei fiind coordonat de Asociaţia Filantropia
Ortodoxă Alba Iulia. Acesta vine în sprijinul familiilor tinere, care au în primul rând o
situaţie materială mai dificilă sau se află în situaţii speciale cum ar fi: părinţi divorţaţi,
familii monoparentale, familii fără venituri sau cu venituri foarte mici, familii cu un singur
întreţinător, familii în care părinţii nu sunt încadraţi în câmpul muncii, părinţii studiază
încă sau familii numeroase. Copiii au asigurate zilnic două mese principale şi două gustări,
igienizare corespunzătoare, program de odihnă, activităţi educative cu caracter ludic, activităţi
de socializare şi integrare, de recreere, evaluare psihologică periodică a dezvoltării cognitive
şi intervenţie logopedică. De asemenea, părinţii primesc consiliere socială şi psihologică,
informare, mediere în relaţiile cu serviciile sociale şi instruire în ceea ce priveşte educarea şi
îngrijirea corespunzătoare a copilului mic.