Proiect: Primăria Alba Iulia oferă servicii publice on-line pentru locuitorii oraşului
În cadrul unei conferinţe de presă reprezentanţi primăriei Alba Iulia au prezentat câteva date privind proiectul “Sistem informatic pentru implementarea modelului de management al relaţiei cu cetăţenii (CRM) în administraţia publică locală prin servicii electronice moderne“. Proiectul se derulează în Alba Iulia începând cu data de 23.02.2011 şi este co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale.
Valoarea totală a proiectului este de 6.764.257,4 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 5.401.238,23lei. Proiectul se implementează în localitatea Alba Iulia, pe o durată de 29 luni.
Obiectivele proiectului sunt furnizarea de servicii publice on-line către cetăţeni, mediul de afaceri şi eficientizarea activităților interne ale Primăriei.
Conform contractului de finanţare, perioada de implementare a proiectului se finalizează la data de 22.07.2013. Astfel, până în acest moment, au fost finlizate activităţile propuse în proporţie de 99% şi au fost obţinute urmãtoarele rezultate: implementarea unui Dispecerat telefonic pentru raportarea problemelor în furnizarea serviciilor urbane şi a incidentelor; implementarea unui sistem automat interactiv de comunicare telefonică capabil să extragă automat date din sistemele back-office ale Primăriei şi să le furnizeze interactiv solicitanţilor;implementarea unei platforme CRM care să reunească toate datele referitoare la cetăţeni;extinderea platformei de document management pentru 100 de utilizator; implementarea de registraturi electronice de documente pentru Direcția Venituri si Serviciul de Asistenta Sociala;extinderea platformei GIS pentru toate compartimentele Primăriei şi pentru a prelua informaţii din portalul intranet, de la furnizorii de utilităţi;implementarea unui Portal intranet de colaborare si de integrare a aplicațiilor.