PROIECTUL PROTEGO: Formare familială în abilităţi educative pentru prevenire drogodependenţelor

12 noiembrie 2012 15:421 comment

Sorin Poparadu

Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Alba în parteneriat cu Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia desfăşoară în perioada noiembrie 2012 – ianuarie 2013 proiectul PROTEGO. Obiectivul proiectului este reducerea factorilor de risc şi creşterea factorilor de protecţie în mediul familial prin îmbunătăţirea abilităţilor educative la părinţi, întărirea legăturilor familiale şi clarificarea poziţiei familiei faţă de consumul de droguri, pentru prevenirea abuzului de droguri la preadolescenţii de clasele V – VIII.
Programul se desfăşoară săptămânal, pe parcursul a opt şedinţe cu durată de două ore, la care participă părinţii preadolescenţilor din cadrul Şcolii Gimnaziale „Mihai Eminescu” Alba Iulia. Ultima şedinţă se desfăşoară la două săptămâni după încheierea primelor şapte şedinţe, cu scopul de a realiza o evaluare a modului în care au fost utilizate în viaţa de zi cu zi abilităţile dobândite în cadrul cursului. Temele abordate sunt: Definirea obiectivelor de schimbare a comportamentului, Abilităţi de comunicare, Reducerea conflictelor familiale, Stabilirea normelor şi limitelor, Supraveghere, sancţiuni şi legături familiale, Poziţia familiei cu privire la tutun, alcool şi alte droguri, Rezolvarea de probleme.
„Programul PROTEGO este un program de prevenire a consumului de droguri adresat familiei şi este orientat spre dezvoltarea de abilităţi educative la părinţii preadolescenţilor aflaţi la risc pentru consumul de droguri faţă de populaţia generală cu aceeaşi vârstă. Considerăm că acest tip de abordare preventivă focalizată, reprezintă o sursă semnificativă de reducere a consumului de droguri în rândul tinerilor, având în vedere influenţele majore ale familiei asupra dezvoltării individuale a copilului.
Dintre diferitele modele de intervenţie, formarea abilităţilor de gestionare intrafamilială este modelul cu eficienţa cea mai mare dovedită empiric în cadrul studiilor dezvoltate la nivel internaţional. Aceste intervenţii sunt orientate spre învăţarea şi îmbunătăţirea unor practici parentale cum ar fi: comunicarea părinţi copii, supravegherea comportamentului copiilor, stabilirea de norme şi limite de comportament.
Astfel, acest tip de program aduce beneficii semnificative atât copiilor şi adolescenţilor cu dificultăţi de adaptare socială cât şi părinţilor acestora prin creşterea conştientizării cu privire la funcţia educativ – formativă a familiei şi îmbunătăţirea climatului familial. Mai mult, efectele sale pozitive se extind la celelalte, mediul social şi şcolar/profesional şi se perpetuează în timp” ne-a declarat Claudiu Duşa coordonatorul ANACPECA Alba.

Leave a Reply


WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com