Beniamin Todosiu, deputat USR PLUS: Reforma educației mereu amânată

22 septembrie 2021 12:500 comments

 

Deputatul USR PLUS, Beniamin Todosiu, a susținut astăzi o declarație politică despre amânarea reformelor din domeniul educației. Acesta a vorbit despre celebrul proiect „România Educată” care continuă să fie amânat și solicită Guvernului ca acest proiect să treacă prin Parlament pentru a fi dezbătut înainte de a fi adoptat. Un proiect care sună bine pe hârtie nu va putea ajunge în „ punctele nevralgice ale educației românești: elevi care învață în continuare în școli cu toaleta în curte, subfinanțarea sistemului, programa învechită și neadaptată pieței muncii sau lipsa programelor de susținere a elevilor din familiile sărace.” Statiscilie sunt în continuare îngrijorătoare la capitolul abandon școlar, „iar construirea fiecărui buget de stat este amânat, finanțarea adecvată pentru educație este amânată, creșterile salariilor profesorilor și alocațiile copiilor sunt amânate.”

Vă prezentăm declarația politică a deputatului USR PLUS Beniamin Todosiu: 

 

Declarația mea politică de astăzi vă aduce în atenție un subiect extrem de important: EDUCAȚIA

 

Săptămâna trecută a început școala, mulți dintre noi așteptăm cu real interes Proiectul „România Educată”, cel pe care îl promite de mult timp președintele Klaus Iohannis. Proiectul a început cu o amânare, în stilul clasic românesc. Aceasta este situația reală a școlii românești: mereu este amânată. Reforma reală în educație este amânată de ani de zile, construirea fiecărui buget de stat este amânat, finanțarea adecvată pentru educație este amânată, creșterile salariilor profesorilor și alocațiile copiilor sunt amânate.

România Educată a domnului președinte nu a beneficiat de o dezbatere serioasă la nivelul întregii societăți, deși acest lucru este cerut de asociațiile părinților, elevilor și studenților. Sperăm ca acest proiect, care se dorește reformator, să nu fie trecut pe sub masă de către Guvern, ci să fie dezbătut public, în Parlamentul României, pentru a putea fi îmbunătățit prin amendamente.

„România Educată” trebuie să ajungă și în punctele nevralgice ale educației românești: elevi care învață în continuare în școli cu toaleta în curte, subfinanțarea sistemului, programa învechită și neadaptată pieței muncii sau lipsa programelor de susținere a elevilor din familiile sărace. Un sfert dintre copii sunt afectați de sărăcie, neavând minimul necesar pentru a crește în condiții normale, iar unul din zece copii adoarme flămând. România continuă să înregistreze rate foarte mari ale abandonului școlar (mai ales rata de părăsire timpurie a școlii). La aceste statistici adăugăm faptul că țara noastră a avut în 2020, conform datelor prezentate de Eurostat, cea mai mică investiție în educație din Uniunea Europeană,  astfel avem tabloul complet al României Educate.

Aceasta este realitatea pe care nu trebuie să o fardăm cu proiecte frumos ambalate. Avem nevoie de soluții, viziune și consens politic pentru un program de reformă a educației.

Sper ca măcar în ceasul al 12- lea, când va intra în dezbatere proiectul –  „România Educată”, toți colegii să pună interesul copiilor acestei țări mai presus de interesul politic.

Să nu uitați cuvintele lui Spiru Haret: «Cum arată astăzi școala va arăta mâine țara.»

 

Tags:

Leave a Reply


WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com