Florin Roman: “Aglomerația” de oferte pentru autostrada Sebeș-Turda reduce costurile per kilometru
Marți a fost termenul limită până când s-au putut depune oferte, de firmele interesate de proiectarea şi execuţia Autostrăzii Sebeş-Turda.
Amintim faptul că această autostradă va avea o lungime de 70 de km şi a fost împărţită în patru loturi.
Pentru construcţia acesteia şi-au depus ofertele 43 de firme. Construcţia acestei autostrăzi a fost scoasă la licitație de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi va fi prima autostradă finanțată din bani europeni. Miercuri, 30.10.2013, începând cu ora 10.00, a avut loc şedinţa de deschidere a ofertelor. După acest moment comisiile de evaluare desemnate, din cadrul CNADNR S.A. au început procesul de analiză şi evaluare a ofertelor depuse, lucru ce va dura cel mai probabil în jur de o lună și jumătate.
În opinia vicepreședintelui CJ Alba, Florin Roman numărul mare de firme care au depus oferte înseamnă atât o veste bună cât și una rea. Vestea bună este că fiind destul de multe firme prețul per kilometru al autostrăzii Sebeș-Turda va fi unul mic iar vestea proastă este că în mod cert vor fi contestații.
“Mă așteptatm să fie mult mai multe firme, sincer, știu că au cumpărat caietul de sarcini circa 100 de firme. În cele din urmă au depus oferte 43 de firme, o medie de 10 și ceva pe lot. Eu zic că din asta rezultă o veste bună, în sensul că va fi un preț mic per kilometru de autostradă și nu 15 milioane de euro cum s-a vorbit eronat prin presa centrală dar vestea proastă e că vom avea cu siguranță contestații pentru că nu s-a licitat deocamdată în România o autostradă care să nu fie contestată.
Termenul de evaluarea aofertelor, tehnică și economică, va fi de circa 50 de zile, iar undeva la finalul lui decembrie trebuie semnate contractele iar eventualele contestații vor fi soluționate în maxim 3 luni de zile astfel ca în primăvara lui 2014 să înceapă lucrările. Cel mai probabil acestea vor începe undeva în lunile aprilie-mai.
Există o foame mare de bani, o foame mare de necesar de lucru pentru că este singura autostradă care se execută până în 2016 și atunci e clar că toată lumea se înghesuie să lucreze pe atostradă” a declarat vicepreședintele CJ Alba, Florin Roman.