PSD îngroapă și transportul feroviar
De aceea, revin cu întrebarea: unde sunt sutele de km de căi ferate modernizate promise în „Marele Program de Guvernare“, zis și „Biblia lui Dragnea“? Există vreo șansă cu PSD la guvernare să ne bucurăm de durate cât mai mici ale călătoriilor cu trenul? Asta fiindcă s-a tot promis reducerea duratei călătoriilor cu 55%, având alocată, pe hârtie, o sumă deloc neglijabilă, de 13 miliarde de euro.
Mai mult, unde este ruta feroviară pe linia Chișinău-Iași-București pe care se putea circula cu peste 100 km/h? Când ați făcut ultima oară acest drum cu trenul, domnule Cuc? În momentul de faţă, vitezele extrem de reduse ale transportului feroviar de călători ne plasează în rândul țărilor cu cel mai prost sistem de cale ferată din Europa.
Dar nu numai călătorii au de suferit din cauza infrastructurii precare, rutiere și feroviare, ci și producătorii, distribuitorii și toți cei care sunt nevoiți să apeleze la serviciile de transport marfă. Românii tocmai au aflat, de la Ministerul Transporturilor, că viteza medie a marfarelor a fost de sub 17 km/h în 2018.
Gări care se prăbușesc, locomotive care iau foc, infrastructură tot mai deteriorată, servicii din ce în ce mai proaste – iată ce ne oferă PSD. Putem vorbi, din păcate, de distrugerea economiei naționale și afectarea obiectivelor strategice. Totul în numele nepăsării PSD față de soarta românilor! Gaura neagră PSDăncilă înghite tot și nu lasă în urmă decât dezastru! Iar situația SNCFR nu diferă cu nimic în fața acestor incompetenți care încă mai conduc țara.
Prof. univ. dr. Dumitru OPREA