Elevii Liceului Tehnologic Sebeş fac paşi spre profesionalism
În perioada 1-5 aprilie, la Liceul Tehnologic Sebeş s-au desfăşurat mai multe activităţi din planul de acţiune pentru Săptămâna PAŞII FPI din cadrul proiectului POS DRU Parteneriate active şcoală-întreprindere pentru îmbunătăţirea formării profesionale iniţiale – PAŞII FPI. La nivel naţional proiectul reuneşte 100 de şcoli care şcolarizează elevi în domeniul tehnic. Proiectul a fost implementat de Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, în parteneriat cu Uniunea Generală a Industriaşilor din România.
Startul evenimentului naţional Săptămâna PAŞII FPI s-a dat la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea – şcoala pilot, în prezenţa partenerilor de proiect şi a inspectorului şcolar de specialitate, Florian Mieluţ. În Săptămâna PAŞII FPI s-au derulat activităţi la care au participat elevi, profesori, reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba, reprezentanţi ai Primăriei Sebeş şi reprezentanţi ai agenţilor economici. De asemenea au avut loc activităţi de orientare şcolară şi profesională dedicate în special elevilor din clasele terminale, concurs şi vizite la agenţii economici care desfăşoară activităţi practice în parteneriat cu Liceul Tehnologic Sebeş.
În cadrul aceluiaşi proiect, un grup de elevi de la Liceul Tehnologic Sebeş s-au deplasat în excursia de studii la S.C. CONNECTRONICS România S.R.L. Oradea.
O zi a fost dedicată vizitelor la agenţii economici din Sebeş. Cu acest prilej, copiii au adunat materiale promoţionale despre meseriile care se practică acolo.
În acelaşi proiect a avut loc Ziua Porţilor Deschise: câte un grup de elevi de la fiecare specializare a liceului au creat câte un stand prin care şi-au prezentat calificarea.
De asemenea, Ziua Porţilor Deschise a fost un prilej pentru elevii claselor a VIII-a de la şcolile generale din oraş, şi nu numai, să viziteze laboratoarele, sălile de clasă şi atelierele liceului. Elevii invitaţi au primit informaţii care îi privesc în mod direct, informaţii legate de orientarea şcolară viitoare, informaţii privnd condiţiile de acces pe piaţa muncii.
În ultima zi a avut loc concursul „Competitivitate şi eficienţă pe piaţa muncii”.
După cum ne spun organizatorii, proiectul a urmărit explorarea şi pilotarea unor abordări mai active privind parteneriatul social, care să aducă mai aproape actorii şcolii şi pe cei ai mediului economic.