Soluţii care permit saltul decisiv de la şomer la antreprenor

5 noiembrie 2012 17:490 comments

Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Alba organizează în perioada 5-8 noiembrie 2012, un seminar inter-regional, la care participă specialişti în furnizarea serviciilor de antreprenoriat şi consiliere profesională din AJOFM-urile din Regiunile de Dezvoltare Centru şi Vest. Evenimentul de la Sovata este parte a proiectului „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA. Servicii publice pentru ocuparea şi inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din Regiunile Centru şi Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului”, derulat de AJOFM Alba, în parteneriat cu SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia, AJOFM Caraş-Severin şi trei companii din Italia: OMNIACOM – Consorzio Europeo per la formazione integrata, I.F.O.A.-Instituto Formazione Operatori Aziendali şi OBIETTIVO LAVORO SPA.
Metode noi de consiliere profesională şi pentru dezvoltarea antreprenoriatului
Partea centrală a sesiunilor de lucru este dedicată prezentării rezultatelor unei cercetări ce vizează diversificarea şi implementarea de noi metode şi instrumente de evaluare a măsurilor active luate de AJOFM, care să contribuie la dezvoltarea antreprenoriatului şi a metodelor de consiliere profesională pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă. Specialiştii vor analiza şi impactul acestora la nivel local,regional şi inter-regional.
Vor fi analizate măsurile luate de fiecare Agenţie de Ocupare a Forţei de Muncă implicată în proiect pentru creşterea numărului de persoane dispuse să-şi schimbe statutul de şomer cu cel de antreprenor. Vor fi propuse şi noi tehnici si instrumente de evaluare a impactului pe care îl au masurile folosite în acest domeniu de către angajaţii AJOFM. Spre exemplu, va fi supus analizei un plan individual de consiliere „Cum să devin antreprenor”, realizat prin proiect, care să fie folosit la consilierea profesională a persoanelor interesate să demareze o activitate care să le aducă venit. Fiecare specialist din Serviciile Publice de Ocupare (AJOFM-uri) din cele două regiuni, cu atribuţii în furnizarea serviciilor de antreprenoriat şi consiliere profesională, va veni cu opinii, propuneri, puncte de vedere şi aşteptări.
În dezbatere vor fi aduse şi studii de caz puse în practică în alte state membre ale Uniunii Europene. La seminar vor lua parte şi partenerii italieni din proiect, care vor prezenta care este raţionamentul unei abordări integrate între teritoriu şi înfiinţarea unei afaceri.
Serviciile de asistenţă pentru începerea unei activităţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri sunt oferite la cerere de către fiecare AJOFM şi constau în consultanţă juridică, de marketing, financiară, precum şi în iniţierea în metode şi tehnici eficiente de management.
Specialiştii proiectului vor lua şi pulsul pieţei muncii din Italia, în cadrul unui program de internship, programat în perioada 11-17 noiembrie 2012. Gazde vor fi partenerii italieni din proiect. Vor fi organizate întâlniri de lucru cu specialişti ai Serviciilor Publice de Ocupare a Forţei de Muncă(echivalentul AJOFM-ului de la noi) din Parma şi Bologna, dar şi cu antreprenori locali care au demarat afaceri de succes. De asemenea, italienii vor prezenta şi paşii de urmat în punerea în practică a unor idei, care să ducă la schimbarea statutului de şomer cu cel de antreprenor.
Pe parcursul celor trei ani de punere în practică a demersului se urmăreste orientarea şomerilor spre o modalitate mai provocatoare de abordare a muncii: antreprenoriatul. Proiectul este finantat de Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.1„Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare”

Sorin Poparadu

Leave a Reply


WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com