Stadiul reţelei interegionale de centre educaţionale, prezentat specialiştilor

6 martie 2012 16:300 comments

Marţi, 6 martie 2012, Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia a organizat, în sala de Conferinţe a Hotelui Parc din Alba Iulia, Masa Rotundă având ca tematică Înfiinţarea, dezvoltarea şi consolidarea de reţele destinate îmbunătăţirii activităţilor de prevenire a fenomenului de abandon şi eşec şcolar.
La eveniment au participat IPS Irineu, arhiepiscopul Alba Iuliei, preşedintele CJ Alba Ion Dumitrel, directorul ADR Centru Simion Creţu, directorii DGASPC Alba şi Mureş precum şi preoţi, responsabili ai aşezămintelor sociale şi lucrători în domeniul asistenţei sociale.
Scopul acestei întâlniri a constat în prezentarea stadiului actual al proiectului „Reţea interregională de centre educaţionale” şi a rezultatelor de evaluare realizate în rândul factorilor decizionali interesaţi, privind rolul şi responsabilităţile în cadrul Reţelei interregionale de centre educaţionale şi propunere direcţii de acţiune comune privind lucrul în reţea. În cadrul proiectului, au fost înfiinţate 16 Centre educaţionale, din care 9 în judeţul Alba, 3 în judeţul Mureş şi 5 în judeţul Timiş. În cadrul acestora, 400 de copii beneficiază de hrană, sprijin la lecţii, rechizite şi burse sociale, precum şi de activităţi de socializare, dezvoltare personală şi petrecere a timpului liber.
Evenimentul a adus în prim plan necesitatea identificării unor modalităţi optime de intervenţie în comunitate pentru copiii în situaţii de risc de abandon şi eşec şcolar şi dezvoltarea/consolidarea de reţele comunitare destinate îmbunătăţirii activităţilor de prevenire a fenomenului de abandon şi eşec şcolar la nivelul judeţelor Alba şi Mureş.
Până în prezent, la întâlnirile organizate s-a realizat o evaluare a modalităţilor de abordare a fenomenului în rândul factorilor de decizie interesaţi (şcoli, autorităţi locale şi judeţene, ONG-uri), pe baza căreia s-a elaborat un plan de acţiune specific ce cuprinde activităţi de reţea centrate pe intervenţii asupra elevilor în risc de eşec şi abandon şcolar, familiilor şi comunităţii. Astfel de exemple sunt: colaborări permanente cu şcolile, autorităţile publice locale şi judeţene şi parohiile din localităţile unde funcţionează Centrele educaţionale în procesul de identificare şi evaluare a situaţiilor de elevi în risc de abandon şi eşec şcolar şi a vulnerabilităţii familiilor din care provin aceşti copii. Există colaborări şi cu poliţia judeţeană şi cu alte structuri ale acesteia pentru activităţi de informare şi prevenţie în rândul copiilor în ceea ce priveşte acţiunile şi comportamentele care pun în pericol viaţa, sănătatea, moralitatea şi integritatea acestora, dar şi formarea specialiştilor care lucrează în Centrele educaţionale.

Sorin Poparadu

Leave a Reply


WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com